Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhodnocení závlahy travnatých ploch postřikem
Pokorný, Petr ; Kroulík, Jan (oponent) ; Králová, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vyhodnocením závlahy travnatých ploch postřikem. Cílem práce je otestovat používané a nové trysky na postřikovači TORO S850. Práce obsahuje metodiku testování trysek a vyhodnocení výsledků měření. V závěru jsou porovnány naměřené hodnoty a zjištěny rozdíly v rovnoměrnosti distribuce závlahové vody mezi testovanými tryskami.
A computational study on the effects of active flow control to the evolution of the wingtip vortices of a three dimensional wing
Skarolek, Vilém ; Hradil, Jiří (oponent) ; Karampelas, Stavros (vedoucí práce)
In the present thesis, series of RANS calculations of the flow past a NACA 0015 wing at different angles of attack with active flow control have been performed. Active flow control configurations are applied on the wing's surface at a Mach number of M=0.21 and Re= 2500000. Several types and placements are examined in order to find the most powerful control configuration and energy efficient. The proposed concept in this study does not follow the conventional active control methods past wings. Large blowing surfaces and low velocity magnitudes at the slot's exits are considered and the energy efficiency is examined for a number of variants. Strategies for drag reduction and lift increase of the wing are demonstrated thoroughly by varying some of the actuation parameters. The active control when operating under some specific conditions could reach very high energy efficiency ratios at all angles of attack, while in the same time could be able to reduce significantly the total drag of the wing, increase the total lift or combine effectively those favorable effects for better flight performance. Maximum drag decrease could exceed 40% of the total drag at low angles of attack, with still positive energy income.
Rychlostní součinitele plynových trysek nízkoemisního hořáku
Zifčáková, Barbora ; Bojanovský, Jiří (oponent) ; Juřena, Tomáš (vedoucí práce)
Mezi základní komponenty nízkoemisních hořáků patří palivové trysky, jejichž funkcí je distribuce paliva do spalovací komory. Jedním z ukazatelů kvality trysky je tzv. rychlostní součinitel, který vyjadřuje, s jakou účinností dokáže tryska přeměnit tlakovou energii paliva na energii kinetickou, jež je daná výtokovou rychlostí plynu. Tématem závěrečné práce bylo zjišťovat tyto rychlostní součinitele s využitím počítačového modelování proudění ve studentské verzi programu Ansys Fluent. Výpočet byl vyladěn na referenční geometrii a následně aplikován na další geometrie trysek, přičemž tyto geometrie byly jak rovinné, tak prostorové. Výsledky jsou srovnány s dostupnými experimentálními daty. Mezi hlavní přínosy této práce patří především porovnání dvou metod pro modelování proudění (Scalable Wall Function a Enhanced Wall Treatment) a vytvoření metodiky výpočtu pro úlohy tohoto typu. Výsledky prezentované v této práci mohou být využity pro další studium plynových trysek jak z pohledu výpočtového, tak experimentálního.
Numerical Study Of Pulsating Jet At Moderately Small Reynolds Numbers
Dolinský, Jiří ; Doupník, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This numerical study is focused on axisymmetric pulsatile jets of moderately small Reynolds numbers and their physics which has not been fully understood so far. The main goal of the thesis is to investigate and assess the effect of introducing time-harmonic velocity component onto the steady velocity component. At first, the steady case was resolved and verified, afterwards the pulsation was introduced and the unsteady solution was carried out. The numerical solution for steady axisymmetric jet has been verified based on asymptotic solution obtained by Hermann Schlichting [44]. Moreover, an original Schlichting's solution was corrected according to an experimental observation obtained by Andrade and Tsien [1], which reduces solution singularity in the near-nozzle area. This correction was proven to be a first-order correction of the original asymptotic solution from a mathematical standpoint by Revuelta et al [36]. The analytical solution was developed in MATLAB while for the numerical simulation, the Ansys Fluent was used and the time-accurate integration of the Navier-Stokes equations based on pressure-correction approach was employed in order to solve the problem. The pulsatile jet was calculated for a set of different parameters in order to assess their impact on the jet evolution. Finally, the possible application in the industry with regards to elimination of pollutants emerging during the combustion process was discussed.
Rychlostní součinitele plynových trysek nízkoemisního hořáku
Zifčáková, Barbora ; Bojanovský, Jiří (oponent) ; Juřena, Tomáš (vedoucí práce)
Mezi základní komponenty nízkoemisních hořáků patří palivové trysky, jejichž funkcí je distribuce paliva do spalovací komory. Jedním z ukazatelů kvality trysky je tzv. rychlostní součinitel, který vyjadřuje, s jakou účinností dokáže tryska přeměnit tlakovou energii paliva na energii kinetickou, jež je daná výtokovou rychlostí plynu. Tématem závěrečné práce bylo zjišťovat tyto rychlostní součinitele s využitím počítačového modelování proudění ve studentské verzi programu Ansys Fluent. Výpočet byl vyladěn na referenční geometrii a následně aplikován na další geometrie trysek, přičemž tyto geometrie byly jak rovinné, tak prostorové. Výsledky jsou srovnány s dostupnými experimentálními daty. Mezi hlavní přínosy této práce patří především porovnání dvou metod pro modelování proudění (Scalable Wall Function a Enhanced Wall Treatment) a vytvoření metodiky výpočtu pro úlohy tohoto typu. Výsledky prezentované v této práci mohou být využity pro další studium plynových trysek jak z pohledu výpočtového, tak experimentálního.
Numerical Study Of Pulsating Jet At Moderately Small Reynolds Numbers
Dolinský, Jiří ; Doupník, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This numerical study is focused on axisymmetric pulsatile jets of moderately small Reynolds numbers and their physics which has not been fully understood so far. The main goal of the thesis is to investigate and assess the effect of introducing time-harmonic velocity component onto the steady velocity component. At first, the steady case was resolved and verified, afterwards the pulsation was introduced and the unsteady solution was carried out. The numerical solution for steady axisymmetric jet has been verified based on asymptotic solution obtained by Hermann Schlichting [44]. Moreover, an original Schlichting's solution was corrected according to an experimental observation obtained by Andrade and Tsien [1], which reduces solution singularity in the near-nozzle area. This correction was proven to be a first-order correction of the original asymptotic solution from a mathematical standpoint by Revuelta et al [36]. The analytical solution was developed in MATLAB while for the numerical simulation, the Ansys Fluent was used and the time-accurate integration of the Navier-Stokes equations based on pressure-correction approach was employed in order to solve the problem. The pulsatile jet was calculated for a set of different parameters in order to assess their impact on the jet evolution. Finally, the possible application in the industry with regards to elimination of pollutants emerging during the combustion process was discussed.
Pneumatická reaktivní stabilizace vozidel
Hurtečák, Jan ; Volf, Jaromír (vedoucí práce) ; Adamovský, Radomír (oponent)
Tato disertační práce popisuje nový a originální způsob stabilizace vozidel jako alternativu nebo nadstavbu pro stávající stabilizaci pomocí ESP. Obsahuje shrnutí vlastností současných stabilizačních systémů a jejich výhody a nevýhody. Dále je popsán návrh pneumatické reaktivní stabilizace, která využívá stlačený vzduch k získání potřebné korekční síly, která umožní zachování zamýšlené trajektorie vozidla i při úplné ztrátě adheze. Výsledky jsou získány pomocí matematických výpočtů a návrhu vhodné trysky a jsou v práci diskutovány a vyhodnocovány.
Stroje pro chemickou ochranu rostlin
Lesa, Petr
V diplomové práci je uveden přehled způsobů ochrany rostlin a mechanizačních prostředků používaných při práci v chemické ochraně rostlin. Je uvedeno jejich rozdělení a zařazení. Dále je uveden popis jednotlivých částí postřikovačů, možnosti snižování úletu postřikové jíchy při aplikaci a seřizování aplikační dávky. V praktické části řeší měření průtočného množství dvou typů trysek, jejich porovnání se stanovenými hodnotami a kontrola rovnoměrnosti průtočného množství trysek na celém aplikačním rámu postřikovače.
A computational study on the effects of active flow control to the evolution of the wingtip vortices of a three dimensional wing
Skarolek, Vilém ; Hradil, Jiří (oponent) ; Karampelas, Stavros (vedoucí práce)
In the present thesis, series of RANS calculations of the flow past a NACA 0015 wing at different angles of attack with active flow control have been performed. Active flow control configurations are applied on the wing's surface at a Mach number of M=0.21 and Re= 2500000. Several types and placements are examined in order to find the most powerful control configuration and energy efficient. The proposed concept in this study does not follow the conventional active control methods past wings. Large blowing surfaces and low velocity magnitudes at the slot's exits are considered and the energy efficiency is examined for a number of variants. Strategies for drag reduction and lift increase of the wing are demonstrated thoroughly by varying some of the actuation parameters. The active control when operating under some specific conditions could reach very high energy efficiency ratios at all angles of attack, while in the same time could be able to reduce significantly the total drag of the wing, increase the total lift or combine effectively those favorable effects for better flight performance. Maximum drag decrease could exceed 40% of the total drag at low angles of attack, with still positive energy income.
Vyhodnocení závlahy travnatých ploch postřikem
Pokorný, Petr ; Kroulík, Jan (oponent) ; Králová, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vyhodnocením závlahy travnatých ploch postřikem. Cílem práce je otestovat používané a nové trysky na postřikovači TORO S850. Práce obsahuje metodiku testování trysek a vyhodnocení výsledků měření. V závěru jsou porovnány naměřené hodnoty a zjištěny rozdíly v rovnoměrnosti distribuce závlahové vody mezi testovanými tryskami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.